Velkommen til

ikke Just Normal

- en blog om livet med PCOS

Velkommen til mit digitale mad-univers!

Jeg elsker at lave mad – det skal ikke være nogen hemmelighed. Og så er jeg af den opfatning, at det skal være nemt, lækkert og sjovt at lave sund mad!

Da jeg for 3-4 år siden fandt ud af, hvordan mine hormoner påvirkede min krop, syntes jeg, at internettet var fyldt med uhåndgribelige artikler med fagudtryk, som jeg slet ikke var rustet til at forstå. Men efter – Gud ved hvor mange – siders læsning og prøven-sig-frem, føler jeg, at jeg har knækket koden.

Og det er den viden, jeg nu vil forsøge at give videre til dig – på en let, forståelig og håndgribelig måde.

Mine opskrifter er inspireret af principperne omkring LCHF, men kan nemt laves til f.eks. KISS-kost, hvis man ønsker det (så tilsætter man bare noget kulhydrat). Træning er rigtig vigtig, for kvinder som dig og mig, og derfor er en del af bloggen også dedikeret til at hjælpe dig med motivation, viden og gode øvelser. ‘Strong is the new skinny’, har jeg set på Instagram 😉

Jeg vil også løbende anmelde restauranter og caféer ud fra, hvor PCOS-venlige de er – for man skal jo kunne leve og gå ud med vennerne, bare fordi ens hormoner ikke opfører sig som alle andres!

Du bestemmer helt selv, om du bare er her for opskrifterne, træningsøvelserne eller for at læse om en 25-årig kvinde, der går igennem nogle af de samme ting, som du gør. Uanset hvad, håber jeg, du finder lige dét du har brug for for at skubbe dig videre i en positiv retning, så du kan få styr på din PCO(S).

Tonsvis af knus og en high-five
Mathilde

Hvad vil du gerne læse mere om?

Skærebræt 342x176

Opskrifter på PCO(S)-venlig mad. Alt fra hverdagens måltider til luksus brunch og fødselsdage. Alt er selvfølgelig sukkerfrit.

Her vil du kunne læse om kostprincipper og medi-cinering. Det er også her, at jeg vil svare på de spørgsmål, som lander i min indbakke. Gæsteblogs af eksperter kan også findes herunder.

Her kan du finde inspiration til den træning og motion, som er så vigtig for kvinder med PCOS. Skabeloner til træningsprogrammer, både hjemme og i fitnesscenter, samt billeder og videoer af nyttige øvelser.

Under dette punkt vil jeg dele de lidt mere personlige blogindlæg. Mine opture og nedture. Mine tanker om PCOS og alt andet i mit liv, samt mine fremtidsdrømme.

Det kan være svært at vedligeholde et socialt liv, når man følger en PCO-venlig kost. Derfor vil jeg her anmelde caféer, restauranter og lignen-de, så du trygt kan spise ude. Der sniger sig nok en bog-anmeldelse ind fra tid til anden. Jeg kan ikke begrænse mig.

 Her kan du skrive til mig, hvis du skulle have spørgsmål omkring PCO(S). Hvis jeg skulle komme til kort, vil jeg tage kontakt til eksperter, som vil kunne svare fyldestgørende på dit spørgsmål.

Her er jeg...

Jeg hedder Mathilde. Statskundskaber, odenseaner, mad-, bog- og kommunikationsnørd med PCOS. Diagnosticeret i 2011. Og nu – alt for meget læsning og prøven-sig-frem senere – er jeg klar til at dele mine erfaringer omkring PCOS med jer.

Jeg håber inderligt, at I kan bruge bloggen til at støtte jer op ad. Hvis jeg bare kan hjælpe én kvinde derude, så er jeg tilfreds – og så har det været det hele værd!

Close Menu